Google Search Console este un instrument gratuit oferit de Google. Acesta îți permite să monitorizezi și să îmbunătățești modul în care site-ul tău apare în căutările Google.
Îți oferă informații valoroase despre cum funcționează site-ul în legătură cu rezultatele motorului de căutare pentru diverse cuvinte cheie, poți verifica ce site-uri îți menționează domeniul, cum perfomează site-ul în funcție de dispozitivul utilizat etc.
CUM SE CONFIGUREAZĂ UN SITE ÎN GOOGLE SEARCH CONSOLE
Ca prim pas în configurarea site-ului este necesară accesarea paginii principale din Google Search Console. Dacă este prima oară când îl utilizezi, trebuie să te loghezi cu un cont Google.
După ce te-ai conectat la Google Search Console, ți se va cere să introduci adresa site-ului. Apoi acesta îți permite să creezi o proprietate care colectează datele pentru un întreg domeniu sau o proprietate care este limitată la un anumit prefix URL.
O proprietate de domeniu fără subdomenii, îți este de ajutor dacă ai un site simplu sau dacă vrei să vezi date din domeniul principal și subdomenii, toate într-o singură proprietate.
O proprietate de prefix URL o poți folosi dacă intenționezi să înregistrezi un URL cu format exact (ex. https://www.exemplu.ro). Acest tip de proprietate permite mai multe metode de verificare.
După ce ai introdus domeniul și l-ai selectat, trebuie să verifici dacă ești proprietarul acestuia. Pentru asta trebuie să accesezi setările de înregistrare DNS ale domeniului, adaugi o nouă înregistrare DNS și pui codul care a apărut în Search Console.
Odată adăugată înregistrarea DNS, apasă butonul “Verificare”. În cazul în care îți spune că verificarea a eșuat, încearcă puțin mai târziu. Verificarea poate dura peste 48 de ore până intră în vigoare. O altă metodă de verificare este cea prin tag-ul HTML. Tag-ul poate fi copiat și lipit în secțiunea “head”.
PERMISIUNILE ÎN GOOGLE SEARCH CONSOLE
Din momentul în care ai acces deplin în Google Search Console, poți partaja accesul și cu alte persoane. Există 3 tipuri de permisiuni:
Proprietar: În cazul în care rămâi tu sau delegi această activitate altei persoane, proprietarii pot vedea toate datele site-ului și au acces la toate instrumentele din consolă.
Utilizator: În această categorie, utilizatorii pot vedea toate datele site-ului, dar nu au acces la toate instrumentele din consolă. Aceștia nu pot da accesul altor conturi și nu pot face modificări permisiunilor.
Utilizator cu restricție: Aceștia pot vedea doar datele din consolă și pot să genereze doar rapoarte de bază.
SITEMAPS
Un sitemaps este o hartă care prezintă modul în care site-ul tău este structurat. Acest lucru ajută motorul de căutare să identifice și să indexeze rapid conținutul site-ului. Un beneficiu adăugării adresei la care se află harta este că atunci când apare orice problemă, tu vei primi notificare în legătură cu acest aspect.
OVERVIEW
Este prima pagină care se încarcă în momentul accesării Google Search Console. Aici poți vedea raportul de acțiuni manual, raportul privind îmbunătățirile, raportul privind performanța site-ului, dar și raportul asupra modului în care sunt indexate paginile.
PERFORMANCE REPORT
Aici regăsești trei secțiuni principale de unde poți vedea datele principale: filtrele, date avansate și valori ale graficului. Acest raport de performanță îți arată performanța site-ului și a paginilor în rezultatul de căutare.
Filtrele îți permit adăugarea de variabile. Printre variabile se numără search, date, query, page, country, device.
În categoria graficului poți vedea performanța SEO, numărul de click-uri efectuate de către utilizatori către site-ul tău, numărul de vizionări ale site-ului în rezultatele căutării, câte impresii au avut loc per click și clasamentul mediu în ierarhia Google.
MOBILE USABILITY
Această categorie îți afișează modul în care funcționează site-ul pe dispozitivele mobile și îți indică problemele pe care le are. Problemele pot fi legate de conținutul care nu este adaptat dimensiunilor diferitelor ecrane, sau de text atunci când este prea mic.
COVERAGE
Se regăsește în meniul principal și îți indică numărul total al paginilor care apar în rezultatele căutării. În cazul în care indică pagini cu probleme, este necesară revizuirea acestora și rezolvarea rapidă pentru că îți poate fi afectată vizibilitatea site-ului.
AMP
Secțiune ce are ca scop optimizarea vitezei de încărcare pe dispozitivele mobile. Formatul se poate activa prin folosirea unui plugin, iar persoanele care accesează site-ul de pe un telefon mobil prin intermediul motorului de căutare, li se vor afișa versiunea AMP. Astfel, în raportul din Search Console vor apărea statistici legate de acesta.
MANUAL ACTIONS
Informațiile care apar aici, de regulă, sunt cele legate de penalizările primite de la Google atunci când ceva nu a fost efectuat corespunzător. Așadar este de preferat să nu îți apară niciun fel de informație aici.
Concluzia finală este că Google Search Console reprezintă un instrument foarte util. Prin el poți avea o imagine de ansamblu referitoare la aspectele tehnice și SEO ale site-ului tău. Te ajută în creșterea vizibilității în clasamentul motorului de căutare.
Despre alte modalități de creștere în clasamentul motorului de căutare și cum să le pui în practică, poți afla din acest articol.
Ai nevoie de ajutor pentru strategie, planificare, implementare și optimizare încât să vezi rezultate?Completează formularul. Revenim către tine și stabilim împreună întregul proces pornind de la nevoile tale.
Comments